d6fantasy
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Az ősi tekercs

Go down

Az ősi tekercs Empty Az ősi tekercs

Témanyitás by Admin Szomb. Jan. 08, 2022 11:49 am

Ahhoz, hogy alkoss egy karakter magadnak,
el kell képzelned egy olyan személyt akinek bőrébe szívesen belebújnál,
akivel együttéreznél, elgondolkodnál döntésein, aki saját magad lennél.

Mielőtt belekezdesz az 1. lépésbe a lentiek szerint,
gondold át, milyen kalandozóval szeretnél játszani. Lehetsz
bátor harcos, fondorlatos zsivány, buzgó pap vagy
hivalkodó varázsló. De talán jobban érdekel egy szokatlan
karakter, például egy keménykötésű zsivány, aki a kézitusát
élvezi, vagy egy mesterlövész, aki távolról végez
ellenségeivel. A törpékről és elfekről szóló fantasy
történeteket szereted? Építs ezekbe a fajokba tartozó
karaktert. Azt akarod, hogy a te kalandozód legyen a
legkeményebb az asztalnál? Válassz harcos osztályt. Ha nem
is tudod, mit válassz, csak nézd meg az illusztrációkat az osztályok
kezdőknek c. könyvben, hátha valamelyik felkelti az érdeklődésedet.
Ha megvan az elképzelésed a karakterről, az alábbi
lépéseket kövesd. Minden döntéseddel alakítasz a
karaktereden. Lehet, hogy a karaktered képe a fejedben
változik, ahogy döntéseket hozol. Az a fontos, hogy olyan
karakterrel ülj le, akivel izgalmas lesz a játék.

1.
Minden karakter valamilyen fajba tartozik, a d6fantasy világának
egyik értelmes, humanoid népének tagja. Ezekről a fajokról,
a fajok lexikonjában olvashatsz többet.
A leggyakoribb játékos karakter fajok a törpe, elf, félszerzet és ember.
Egyes fajoknak alfajai is vannak: például hegyi törpék vagy
erdei elfek. A fajok eposzában találsz részletes információt
ezekről a fajokról. A választott faj nagyban hozzájárul a karakter
egyéniségéhez. Meghatározza általános kinézetét és
kultúrájából vagy vérvonalából adódó természetes
adottságait. A karakter fajához tartoznak bizonyos faji
jellemzők, mint például különleges érzékszervek, jártasság
bizonyos fegyverek vagy eszközök használatában, jártasság
valamilyen szakértelemben, vagy kisebb varázslatok
használatának a képessége. Ezek a jellemzők sokszor jól
illeszkednek bizonyos osztályok képességeihez (lásd a 2.
lépést). A könnyűléptű félszerzetek faji jellemzője, például,
kiválóan alkalmas zsiványoknak, míg a nemes elfekből
nagyhatalmú varázslók lehetnek. Néha szórakoztató a
sablonoktól eltérni. Egy félszerzet lovag, vagy hegyi törpe
varázsló, például, szokatlan, de igen emlékezetes karakter
lehet. A fajod alapján egy vagy több tulajdonságod értéke is
növekszik. Ezeket a 3. lépésben határozod majd meg.
Jegyezd fel a növekményeket, és ne feledkezz majd meg
róluk. Írd fel a faji jellemzőidet a karakterlapra. Ne felejtsd el
feljegyezni a kezdő nyelvtudásodat sem.


2.
Minden kalandozó egy osztály tagja. Az osztály nagyjából
leírja a karakter hivatását, milyen különleges képességekkel
rendelkezik, és milyen taktikát követ legnagyobb
valószínűséggel egy labirintus felfedezése, szörnyekkel való
harc, vagy egy feszes vita közben.
A karaktered számos előnyben részesül az osztálya
alapján. Sok ilyen előny az osztály különlegessége, olyan
képességek (akár varázstudás is), mely a karakteredet
megkülönbözteti más osztályok tagjaitól. Számos
jártasságot is biztosít az osztályod: páncélok és fegyverek
használatában, szakértelmekben, mentődobásokban,
esetleg eszközök használatában. A jártasságaid nagyban
meghatározzák, a karaktered miben kiemelkedően jó,
bizonyos fegyverek forgatásától kezdve a meggyőző
hazudozásig.
Írd fel az osztályod 1. szinten kapott különlegességeit a
karakterlapra


3.
A maximális életpont , elég egyértelmű mit is szimbolizál.
Meghatározását, kiszámíását illetően nem lesz vele semmi dolgotok.
Mivel a maximális életpont mindenkinél egységesen 50.

4.
A karakter hátterének megalkotása:
A karakterek nem pusztán fajok, kasztok és tulajdonságok halmazai.
A karakterek élő, lélegző egyéniségek amik megtöltik a világot, és a benne lévő környezetet.
Kérlek írd le karaktered egyik történetét, vagy kalandját, esetleg egy olyan élményét,
ami megváltoztatta az egész életét. "A karakterek krónikásának diktáld le."

5. Nem megadása.
Bármelyik nem képviselője közé is tartozol, egyet ne feledj,
az nem jár se előnnyel, se hátránnyal.
(De ez még nem azt jelenti, hogy nem lehetnek „előjogai” a másik nem tájékán.)

6.
Magasság és súly megadása.
Ezek olyan tulajdonságok amiken, nem érdemes sokat időzni,
hisz a kalandokat nem fogja számottevően befolyásolni.
Talán még elenyésző sem lesz, de hé, minden, csak a helyzettől függ.

Elf: 180-210cm; 60-90kg
Félork: 170-200cm 70-120kg
Ember: 150-190cm 60-100kg
Törp: 120-160cm 50-80kg
Félszerzet: 70-100cm 30-50kg


7.
Életkor meghatározása.
Az életkor nemcsak egy ember életében fontos,
bár a többi fajhoz képest neki kimagaslóan rövid.

Elf: 100évesen felnőttek, átlagosan 1000évig élnek.
Félork: 30évesen felnőttek, átlagosan 120évig élnek.
Ember: 18évesen felnőttek, átlagosan 90évig élnek.
Törp: 50évesen felnőttek, átlagosan 500évig élnek.
Félszerzet: 20évesen felnőttek, átlagosan 250évig élnek.
(KÉrlek olyan életkort írj ami eléri legalább a fiatal felnőttkort.)
Admin
Admin
Admin

Hozzászólások száma : 27
Join date : 2022. Jan. 06.

https://d6fantasy.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.